Skocz do zawartości

Chcę kupić kilka piór


Polecane posty

Nie mam doświadczenia z piórami ale mam zięcia który marzy o piórze a że go bardzo lubię (zdarzają się takie teściowe) to chcę mu sprezentować na urodziny. 

Pióro ma być : niezbyt drogie w eksploatacji, takie co na wszelki wypadek pasują uniwersalne naboje, ma być męskie, do codziennego użytku, wygodne, reprezentacyjne ale nie dyrektorskie, niezbyt ciężkie ale też nie za bardzo lekkie. Główne kryterium to męskie. Żeby podkreślić że od teściowej to niekoniecznie czarne :). Cena 200-300 zł. Może jakieś fajne etui do tego?  Podobają mi się FC Loom Gunmetall  ale chyba są ciężkie. 

Dla 6 letniej dziewczynki chciałabym Lama ABC. Może być?

Dla siebie coś niedrogiego  w oryginalnym kolorze (najlepiej pomarańczowe :) )

Będę wdzięczna za propozycje konkretnych modeli.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji to najlepiej jest kupić konwerter i napełniać atramentem z butelki - tylko niezwykle tanie naboje potrafią być ekonomicznie bardziej opłacalne niż to rozwiązanie.
Faber Castell produkuje bardzo dobre jakościowo pióra o naprawdę porządnych stalówkach. Modelu Gunmetal akurat nie mam, ale mam zwykłego Looma chromowanego i jest to pióro raczej lekkie i waży w granicach 30 gram.
Bardzo dobre etui na pióra robi firma Wittchen szczególnie te trzymiejscowe (uwaga: w praktyce mieszczą się tylko dwa pióra), ponieważ mają regulowane szlufki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla siebie chyba wybiorę FC Grip. Dla zięcia FC Loom Gunmetal o ile 33 g to nie jest pióro ciężkie.  Studio Lamy ma tą część za którą się trzyma  (jak to się nazywa) z polerowanego metalu i to mi się nie podoba, matowe jest na razie poza zasięgiem cenowym, ale kształt piękny. Lamy Safari ma profil na palce? Dobre do nauki? Te Jinhao to takie pióra do torebki, nie będzie wielkiej rozpaczy jak zginie. Czyżbym wybrała już kilka dla siebie? :))