Pilot Inspektor Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Z cyklu "pióra które i tak pewnie wszyscy znają": Pilot 78g. Solidne, lekkie, japońskie, w przystępnej cenie. Przepraszam za takie oświetlenie. Dla jasności, kolory to czarny, zielony, i bordo. Jednego (z podstawowych kolorów) brakuje ale pracuję nad tym Tak klasyczne, że aż wydawały mi się nudne (w czasie kiedy miałem tylko czarnego) Stalówka B to italic. Kiedyś była produkowana również BB (też ścięta). Dziś nie jest już tak szeroko dostępna. W porównaniu z Al-star nie można pilota nazwać dużym piórem. Pilota 78g ze stalówką B udało mi się (póki co) zmusić do współpracy tylko z niebieskim parkerem. Uparcie odrzuca wszystkie Pelikany... Myślałem że popracowanie nad spływakiem pomaga, ale to jednak kwestia atramentu. Tak piszą pozostałe grubości (M może po rozpisaniu jest jednak ciut grubsze, ale generalnie i tak "trzyma grubość"). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Wiesz co jest najsmutniejsze? Że jeszcze nie mam tego pióra Galeria fajna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot Inspektor Posted May 16, 2012 Author Report Share Posted May 16, 2012 Dzięki. Obiecuję (i traktuję to jako zobowiązanie publiczne ) ze jak będę mieć już wszystkie kolory to uzupełnię galerię zdjęciami w świetle dziennym (mam nadzieję żę będzie lepiej widać kolory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot Inspektor Posted June 16, 2012 Author Report Share Posted June 16, 2012 w ramach uzupełnienia galerii zdjęcia wszystkich kolorów: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vit Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Wiesz co jest najsmutniejsze? Że jeszcze nie mam tego pióra jakbys kupował gdzies w sieci, zakładam niedrogo to mogę się zrzucić na koszty przesyłki/ może dostaniemy rabat - ja wziąlbym 3: czerwony, niebieski, zielony o stalówkach F lub FF - potrzebuję do notatek/uwag/korekt na tekście drukowanym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz_ja Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Też chętnie bym sie przyłączył do ewnetualnych zakupów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingwin Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Załóżcie spółdzielnię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thay Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Wydaje mi się, że w przypadku Pilota 78G stosunek cena/jakość jest nie do pokonania. Za stosunkowo niewielke pieniądze dostajemy świetny produkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
augustar Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Wydaje mi się, że w przypadku Pilota 78G stosunek cena/jakość jest nie do pokonania. Za stosunkowo niewielke pieniądze dostajemy świetny produkt. Nie wiem czy można dyskutować z Adminem (zawsze to jest balansowanie na krawędzi), ale za te same pieniądze Sheaffer VFM bije tego Pilota na głowę. Sorry jest pewna różnica - Pilot może być na konwerter, Sheaffer jest tylko na naboje. Mam oba te piórka. Sheaffera używam na co dzień, Pilot jest zabalsamowany- nie wiem po co, bo go nie chcę sprzedać - mam głupią zasadę że praktycznie nie sprzedaję nic co kiedyś kupiłem. Idiotyzm całkowity - Moja żona cały czas mnie męczy żeby sprzedać mój ulubiony samochód Golfa IV i kupić SUW-a, ale to jej się nie uda, Ten typ tak ma. Wracając do tematu - Pilot faktycznie piszę cienko, ale przy tym tak drapie, że ludzie z czasów,gdzie Muzyka była jeszcze w szkole nie wyrobią. Muszę kończyć - zaczyna się już mecz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 vit, rzecz w tym, że już je zdobyłem Trafiłem na niesamowitą okazję - na Allegro za 33 złocisze Augustar - nie drapie tak znowu bardzo, mam wrażenie, że po bardzo krótkim czasie się do mnie dostosował i zaprzestał drapania, a grubość linii ma wprost genialną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
augustar Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 vit, rzecz w tym, że już je zdobyłem Trafiłem na niesamowitą okazję - na Allegro za 33 złocisze Augustar - nie drapie tak znowu bardzo, mam wrażenie, że po bardzo krótkim czasie się do mnie dostosował i zaprzestał drapania, a grubość linii ma wprost genialną Czyli trzeba się napić piwa, mimo że I połowa 0:0. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
augustar Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Przegraliśmy - idziemy spać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grossus Posted July 31, 2012 Report Share Posted July 31, 2012 Pomimo pierwszych achów i ochów dochodzi głos rozsądku. Pilot pisze jakoś topornie. Pisze strasznie sucho, podaje zbyt mało atramentu i kocha przerywać gdy piszę nim zbyt szybko. Strzasznie wybredy dla papieru. Nie wiem co robić, więc na razie odkładam go. Wiem, ze stalówka F, ale to nie zmienia tego, że podaje zbyt mało atramentu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 31, 2012 Report Share Posted July 31, 2012 Może to kwestia atramentu. Chociaż faktycznie Pilot jest dość oszczędny. Ja jestem fanem Mki Pilota 78G. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot Inspektor Posted July 31, 2012 Author Report Share Posted July 31, 2012 Pomimo pierwszych achów i ochów dochodzi głos rozsądku. Pilot pisze jakoś topornie. Pisze strasznie sucho, podaje zbyt mało atramentu i kocha przerywać gdy piszę nim zbyt szybko. Strzasznie wybredy dla papieru. Nie wiem co robić, więc na razie odkładam go. Wiem, ze stalówka F, ale to nie zmienia tego, że podaje zbyt mało atramentu. ha! wreszcie ktoś oprócz mnie to zauważył, a juz myslałem że ze mną jest coś nie tak. mam ten sam problem ze stalówką B. próbowałem poszerzenia kanalików w spływaku ale efekty są marne żeby nie powiedzieć że żadne. Jedyny sposób żeby zmusić pióro do posłuszeństwa to Parker Quink niebieski. a tym atramentem B pisze dobrze i daje mi wiele radości Fką nie piszę wogóle właśnie z powodów które wymienił Grossus. do codziennego, "użytkowego" pisania tylko Mka. nie ma problemów z przepływem (choć nadal jest raczej suchą stalówką) i pisze zdecydowanie bardziej gładko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted July 31, 2012 Report Share Posted July 31, 2012 Hmm, może to kwestia dobrania dla niego odpowiedniego atramentu, ja na nim mam teraz zatankowanego Pelikana BB i bardzo ładnie się nim pisze, nie mam problemów ze skrobaniem, jedyne co mnie irytuje, to że pióro trochę zasycha (po odstawieniu z zakręconą skuwką na jakiś czas, powiedzmy kilka godzin, trzeba pióro mocniej przycisnąć, nie wymaga co prawda rozpisywania, ale pierwsza kreska zawsze powinna być mocno dociśnięta i szybka. W tym wypadku wiele piór również posiadające cienkie, ale mokre stalówki znacząco wyprzedza Pilota. Jednak najważniejsze do czego musiałem się przyzwyczaić to naprawdę bardzo cienka kreska, u mnie jednak nie jest wcale taka sucha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smok Posted July 31, 2012 Report Share Posted July 31, 2012 Mój Pilot 78G też niestety skrobie po papierze niemiłosiernie. Stalówka w rozmiarze F jest ostra jak krawędź żyletki i mam wrażenie, że rozcina papier. Kreska baaardzo licha i cienka, suchutka jak pieprz. Kiedy piszę szybko, przerywa i nie nadąża. To pióro jest jakieś inne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
an-j Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Też mam wrażenie drapania F-ki, następnym razem zdecyduję się na M-kę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vit Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 mogę odkupić (niedrogo) od kogoś, komu nie pasuje zbyt cienka stalówka - ef lub f potem dam dzieciakowi do pisania - dla niego każde pióro to JEDNORAZÓWKA albo samo się zepsuło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Z przerywaniem i drapaniem nie miałem kłopotu, ale cieniutka stalówka zdecydowanie preferowała lepszy papier. Po oxfordzie śmigała jak trzeba. Rzecz w tym, że dla mnie F japońskie to już przesada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grossus Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 Moja F-ka pisze gładko, bardzo gładko, nic nie drapie, nic nie rozcina kartki, sunie po papierze pięknie. Jedynie nie podaje odpowiedniej ilości atramentu. Zatankowana jest Qinkiem niebieskim więc to nie wina atramentu. Nie zasycha, startuje od razu, ale lubi przerywać przy szybkim pisaniu i strasznie wybredna co do papieru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
an-j Posted August 6, 2012 Report Share Posted August 6, 2012 Sprubój zatankować atramentem WM, moim subiektywnym zdaniem ma lepszy przepływ i w mojej F-ce sprawdzał się dobrze - bez takich problemów, a co do drapania, to absolutnie nie drapie czy też nie rozcina kartki w dosłownym znaczeniu tego słowa, to tylko odczucie, które może wpływać na przyjemność z pisania. Swoją rolę bardzo cienkiego pisadełka jak najbardziej może pełnić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLV Posted August 6, 2012 Report Share Posted August 6, 2012 Zakupiłem tego Pilota w wersji czrnej ze stalówką F . Po południu jadę odebrać. Wrażeniami podzielę się najpóźniej za kilka dni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grossus Posted August 21, 2012 Report Share Posted August 21, 2012 A jak można by zwiększyć przepływ atramentu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.