Skocz do zawartości

Skribent

Użytkownicy
  • Ilość treści

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

Skribent's Achievements

XXF

XXF (1/6)

  1. Nie pozostaje nic innego tylko zwilżyć gwint jakimś penetrantem, WD40 lub nafta. Nawet obficie, potem i tak trzeba umyć.
  2. Do demontażu mechanizmu tłoka jest ten specjalny klucz pokazany na filmie. Tłok można uszczelnić smarem silikonowym. Myślę, że w twoim przypadku nieszczelność jest na przejściu spływaka przez otwór w sekcji.
  3. Stalówka i spływak są obsadzone na wcisk i prawdopodobnie tam jest przeciek. Proponuję obejrzeć
  4. Czy sekcja jest wypełniona atramentem? Nie powinna być wypełniona. Praktycznie atrament powinien być widoczny tylko w zbiorniczku pod tłokiem. Dalej już tylko kapilara do stalówki.
  5. O wilku mowa. Ja wypatruję skuwki do M200 w wersji GT. Na razie mam zastępczą od 120 bo pasuje. Żeby było ciekawiej, widziałem wystawione skuwki do M800 i M1000 ale do niższych modeli mi się nie trafiło.
  6. Grubość lakieru samochodowego wynosi powyżej 80 mikronów. Pastami polerskimi można skutecznie polerować do dwóch razy. Nie mam pojęcia jaka jest grubość lakieru na piórze, poza tym jego twardość chyba nie jest wybitna skoro jest porysowane w widoczny sposób. Wolałbym się dobrze przygotować do tej pracy żeby koncertowo nie spaprać.
  7. Poradźcie jak pozbyć się rys z pióra lakierowanego. Korpus i skuwkę z tworzywa bym zeszlifował i spolerował. Warstwa lakieru może być zbyt cienka i nie przetrwa takiej operacji. Może przynajmniej jakoś zamaskować rysy? Wosk?
  8. W moim TWSBI Eco stalówka F, KWZ złotozielony nigdy nie zasycha. Zarówno pióro jak i atrament sprawują się bajkowo. Z kolei KWZ bordowy źle się sprawdza w Lamy 2000. Trudny start, potem nierówno, chwilami zbyt mokro. Mam wrażenie, że pióro i atrament muszą się polubić i nie zawsze to wychodzi.
  9. zami próbowałeś? Masz dobre wyczucie w palcach w takich rękawicach?
  10. Jotter to chyba Parker. Oznaczenie stalówki jest na spodzie spływaka.
  11. No tak ale czyszczenie i smarowanie mechanizmu tłoczka bez rozebrania się nie uda.
  12. Cześć. Czy ktoś mi podpowie jakich pomocy używać przy wyciąganiu stalówki razem ze spływakiem. Na youtubach widzę takie ściereczki wyglądające trochę jak gumowe siatki. Co to jest? Ew. jak się nazywa i jak zdobyć?
  13. Funkiel nówka Parker Facet niebieskie ze stalówką F.
  14. Mnie wylał wkład Scheaffera zaledwie kilkuletni. Kupiłem nowy, a jakże amerykański. 😀Wyprodukowany w Chinach.😛 Chyba już nie ma nadziei.
  15. W moim Pelikanie P200 stalówka M pisze cienko jak F. Byłem zaskoczony ale mi to odpowiada.
×
×
  • Utwórz nowe...