Skocz do zawartości

atrament z super przepływem


Pilot Inspektor

Polecane posty

Mam wrażenie że częśc piór dobrze funkcjonuje z jedynie konkretną grupą atramentów. I nie chodzi to o to że do watermana można stosować atrament tylko i wyłącznie produkcji watermana, ale ze pióra ze słabym przepływem atramentu (np pilot 78g) lubią tylko te atramenty, które gwarantują dobry przepływ. Moje piloty poprawnie działają jedynie z niebieskim parkerem i czarnym pilotem.

Jakie inne atramenty polecacie do piór które nie przepadają za zbyt gęstym "paliwem"?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o atramenty ale z tych co mam to najlepszy przepływ z moim piórami mają dopowiednio : Montblanc Royal Blue, Diaminie Florida Blue, Diamine Asa Blue. Wybrałem MB ponieważ ladniej cieniuje, ale nie przebija i nie strzępi jak jest w przypadku Diamine. Niestety kolor mniej ciekawy i mógłby być bardziej nasycony.

MB Toffee Brown takze ma świetny przepływ, aż za dobry... ale u mnie rozlewa, strzępi, przebija...

Z niecierpliwością czekam na nowe niebieskie atramenty MB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Ach te przepływy. Mam pytanie. Ostatnio zauwazyłem, że mój sheaffer balance jakby odmawiał współpracy z atramentem sheaffera. Co to oznacza. Otóż w trakcie transportu bardzo często pióro po prostu wylewało. Po zmienieniu atramentu na watermana wylewanie ustało. Czy wiązać to z jakością, gestością atramentu czy to wina pióra? Jakie jest Wasze zdanie, może mieliście podobne przypadki?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach