Skocz do zawartości

Hero 100 vs 1000 vs 800 - miał ktoś kontakt?


Galnospoke

Polecane posty

Jak w temacie. Czy ktos wie, czym sie wlasciwie roznia te piora? Tym razem szukam piora dla dziewczyny i na 99% bedzie to HERO - ma do nich wielki sentyment - totez nie zakladam tematu w dziale "ktore pioro wybrac". Jednak nie bardzo wiem jakie sa roznice (tak, czytalem opisy i recenzje). 100tka jest klasyczna (cokolwiek to znaczy), 1000 jest nowa setka, a o 800 nie znalazlem niczego. Zreszta tych modeli jest duzo wiecej.

 

Pzd.

Edytowano przez Galnospoke
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja małżonka ma Hero 100 w swoim piórniku, pióro ma tylko jedną wadę: musi być codziennie w użyciu aby nie zaschło.  Chwali sobie je bardzo za cienką i dość suchą kreskę. 

 

Bardzo polecam aby wraz z zakupem pióra kupić "kluczyk" do rozbierania Hero 100.

 

Nie mam doświadczenia z Hero 1000 a o istnieniu 800-ki nie wiedziałem do tej chwili.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po kolei:

1. Hero 100 i Hero 1000 są mniej więcej klonami Parkera 51, w nieco różnych wersjach, gdzie 100 jest bliższa amerykańskiemu oryginałowi, ale nie jest w 100% identyczna, np. nieco inna długość stalówki. Części nie są między oryginalną 51'ka i Hero wymienialne.

 

2. Hero 1000 jest nieco większe, grubsze i cięższe, według mojego odczucia chyba nieco lepiej wykonane, ale jak to jest z piórami tej marki dwa egzemplarze z tej samej serii mogą się różnić.

 

3. Hero 800 jest prawie dokładną kopia Parkera 45, i tutaj części są wymienne np. stalówki

 

Ja osobiście raczej polowałbym na oryginalnego Parkera 51, jest ich na rynku dosyć sporo, i można upolować Parkera w bardzo dobrym stanie, przy obecnym kursie dolara ceny 51'ki w dobrym stanie i Hero 1000 nie aż tak się od siebie różnią.

 

W każdym razie tak Hero 100 jak i 1000 są inną klasa niż tańsze modele np. 616