Skocz do zawartości

Jak pióro Jinhao przerobić na fleksa?


Polecane posty

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

 Na taki pomysł to wpadłem ponad rok temu gdzieś tu opisany na forum, ale jeszcze się tego nie podjąłem 

 Co do stalówek to masz sporo sklepów z takimi stalówkami do obsadki

 http://www.szal-art.pl/stalowki-dleonardt-manuscript_1069_4412/ 

 http://www.artequipment.pl/k353,kaligrafia-obsadki-i-stalowki.html 

 http://calligraphers.eu/pl/4-stalowki

 myślę że jedynie zabawa polega na dopasowaniu stalówki do spływaka i powinno zadziałać

 próby i jeszcze raz próby :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu tego filmu też chcę zgłębić ten temat, szczególnie jeśli chodzi o dopasowanie modelów stalówek dostępnych na polskim rynku. Nie chcę kupować na ślepo stalówek i wyrzucać tych, które nie będą pasowały, a na kaligrafii nie znam się zupełnie w tej chwili.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś rok temu wsadziłem Joseph'a Gillot'a 303 do jakiegoś No-Name'a ze stalówką IPG, i 2788 albo 659 do Hero 616. W obu przypadkach trzeba było trochę skrócić stalówkę, żeby nie wystawała za bardzo. Efekt końcowy całkiem niezły wyszedł, ale stalówki pozostawione w piórach zalanych atramentem błyskawicznie korodowały. Plamy rdzy pojawiły się po pierwszej nocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, dotykałem, popisałem chwilę i pogadałem z właścicielem. Poza tym kilka osób które u mnie kupowały atramenty korzystały właśnie z takich kombinacji.

Jest kilka rzeczy na którą trzeba zwrócić uwagę:

- Stalówka powinna być chromowana lub ze stali nierdzewnej. Ewentualnie można zabezpieczyć stalowkę w inny sposób, np pokrywają ja taniną.

- liczy się nie tylko ogólny rozmiar stalówki, ale również jej krzywizny.

Aktualnie najbardziej popularne do modyfikacji są właśnie Zebra G - ze względu na chromowanie i zbliżone wymiary i kształt do stalówek nr 6.

Link do komentarza