Skocz do zawartości

Pióra fleksujące


Polecane posty

Hej! :)

Na forum, jak i w temacie kaligrafii jestem dosc nowa, wiec mam pytanie.

Czy moglibyscie mi polecic jakies sklepy intetnetowe albo stacjonarne(warszawa), gdzie moglabym znalezc piora z fleksujacymi stalowkami? Chodzi mi o piora, nie stalowki, bo chcialabym nim pisac w szkole. Jakie sa rodzaje, oznaczenia takich stalowek? W tym jestem zupelnie zielona- wiem tylko o jakichs stalowkach parkera, ale zupelnie nie moge ich znalezc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Markol

Niestety większość współcześnie produkowanych piór ma co najwyżej elastyczną stalówkę a do prawdziwego fleksa im daleko. Teoretycznie fleksujące są stalówki w piórach Noodlers'a (np. Ahab), ale te są w Polsce nie do dostania (i z mojego skromnego doświadczenia nie ma się za czym zabijać). Trzeba szukać w sklepach internetowych, najlepiej w USA. Namiastkę fleksa mają również niektóre indyjskie pióra FPR, ale sądząc z recenzji na YouTube tu też szału nie ma. Ewentualnie Piloty ze stalówką "soft", ale to spory wydatek i też trzeba szukać w zagranicznych sklepach, najlepiej bezpośrednio w Japonii (np. Engeika).

Jeśli chcesz kupić prawdziwie fleksujące pióro, to najlepiej przymierzyć się do jakiegoś vintage (używane, najlepiej sprzed II Wojny). Tylko wszystkie te pióra piszą mokro i mogą się nie nadawać do robienia szybkich notatek w szkole.

Edytowano przez Markol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pitzmaker2 odnośnie tego fleksowania Falcona zdania są czasami podzielone, że niby to semi-flex itp. Próbowałem kiedyś i jak dla mnie dość "twardo to idzie". Podobnie zresztą z Ahabem - można różnicować linie, ale trzeba się napracować ;).

 

Ale ja nie o tym...