Skocz do zawartości

INOXCROM WALL STREET M - dziwnie się pisze


MariuszZ

Polecane posty

Dzień dobry Państwu,

około 20 lat temu dostałem nowe pióro INOXCROM WALL STREET  stalówka M.  [Prawie] Nie używałem go. Ostatnio wymoczyłem to pióro dwukrotnie.

Pierwszy raz w samej zimnej wodzie. Drugi raz moczenie przez 8-9 godz. w wodzie z małą zawartością płynu Ludwik.

Po drugim czyszczeniu gdy podniosłem pionowo pióro (bez wkładu) z wypełnioną wodą po brzegi "komorą" (do której wkłada się przód naboju) woda szybko wykapywała przez stalówkę i była czysta.

Wciągnąłem do pióra atrament Pelikant 4001 brillant braun pompką Watermana- pióro pisało "soczyście", atrament zostawiał ślad w ciemnym brązie :)

Umieściłem w piórze nabój Pelikant 4001 brillant braun. Pióro zaczeło troszkę przerywać, teraz gdy w naboju zostało 6mm (na około 30mm) pióro przestało "pisać".

Nie znam się na konstrukcji piór ale mam wrażenie, że za stalówką jest przewężenie. Gdy wciągam atrament pompką to cała stalówka jest zalana i ładnie pisze. Gdy potem wkładam nabój (pelikana) to przy małej ilości atramentów zbyt niskie ciśnienie wywołane przez słup atramentu  nie może pokonać oporów w tym ewentualnym przewężeniu.

[Edytowane: położyłem pióro na pół godziny i zaczęło pisać...]

Chciałbym się Was spytać:

1. Czy to jest normalne, że ten atrament nie spływa z naboju pelikanta? 20 lat temu zużyłem dwa oryginalne niebieskie naboje do tego pióra i chyba było dobrze.

2. Może zmienić naboje na Watermana? Może one mają lepszy przepływ - coś jest mniej zaciskane.

3. Czy to pióro jest dobre? Może je odpuścić INOXCROM WM albo odpuścić brązowy atrament Pelikanta? :(

Na marginesie:

Dotychczas pisałem piórem (chyba) Herb 612 używanym dorywczo przez 23 lata i tylko wymieniałem pęknięte elementy obudowy. Było OK ale pióro troszkę zalewa (tak jak napisaliście na forum).