Skocz do zawartości

Pióro dla początkującego, ale pod określone wymogi


Polecane posty

Witam serdecznie,

 

jestem początkujący w temacie piór dlatego proszę o wyrozumiałość oraz Wasze cenne wskazówki.

Szukam pióra do pisania w kalendarzu i ogólnie do króciutkich notatek. Bardziej dla odmiany i przyjemności z obcowania z piórem.
Jak dotąd testowałem lamy Al star i Herlitz my pen. Nie było wow.

Szukam pióra:
-wykonanego w całości z metalu (surowy mat lub pokryty czymś). Żeby łatwo się nie drapał nie niszczył (chyba, że to tanie pióro).
- lub wykonanego z tworzywa.  Może być połyskliwy.
-klasyczne piękne kształy lub coś nowoczesny design ze współczesnych materiałów.
-sekcja - ani zbyt krótka (jak to ma miejsce np w AURORA w modelu z zakręcaną skuwką) ani zbyt pękata (ale też nie taka delikatna jak w piórach dla dzieci). Raczej bez GRIPA na chwycie - czyli tego co oferował lamy al star.
-stalówka F lub M. Chciałbym aby gładko pisało. Marzenie, aby pióro sunęło tak jak na testowym papierze do piór, lub był szelest, ale na pewno  NIE drapało.
Z opcją zamiany (F-M).
-dobre wyważenie - bez konieczności zakłądania  skuwki (chyba, że założenie skuwki nie będzie powodować wycierania się elementów pióra - widziałem takie pióra).
Fajnie jakby lekko ciężej opadało na końcu. Może są modele uznawane w tej kwestii za wzorcowe (o ile można o czymś takim mówić bo to pewnie kwestia bardzo indywidualna).
-fajnie jakby było zakręcane, ale nie jest to wymóg konieczny bo łagodny, lekki klik też będzie fajny, zwłaszcza w metalowych piórach.
-cena (od 50-500) - pytanie ile warto na tym etapie wydać? Jeden z użytkowników pisał, że powyżej tej granicy to już właściwie prestiż i wodotryski.
Może być tanie byle by miało to coś, wow choćby przez chwilę bo jeszcze takiego pióra nie znalazłem chyba...
-fajnie jakby to był chodliwy model bo jak nie przypadnie do gustu to można go łatwo pogonić i szukać dalej.

Pozdrawiam,
 

Edytowano przez piornik
Link do komentarza