Skocz do zawartości

Kyo no Oto Aonibi - test grupowy


visvamitra

A  

18 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy podoba ci się kolor tega atramentu?

    • Tak
    • Raczej tak
    • Trudno powiedzieć
      0
    • Raczej nie
    • Nie


Polecane posty

Takeda Jimuki to japońska firma mająca szeroką ofertę artykułów piśmienniczych i buiurowych. Jakiś czas temu spółka ta wprowadziła na rynek dwie linie atramentów: kynooto i kyo-iro. 

Kałamarz

 
aonibi2.jpg?w=680
 
  aonibi.jpg?w=680
 

Ekspresjonizm abstrakcyjny

aonibi_is.jpg?w=680

 

Aonibi to przepiękny atrament - wpada dokładnie w te tony, które lubię. Nie nazwałbym go niebiesko-czarnym, choć w linii Kyonooto spełnia taką właśnie funkcję. To bardziej coś w stylu łupkowo szaro-niebieskiego. Przepływ jest swietny, atrament nie krzywdzi ani piór ani papierów.

 

Atrament na ręczniku kuchennym

 

aonibi_rk.jpg?w=680

 

Software ID

aonibi_l_3.jpg?w=680

Tomoe River, Kaweco Classic Sport, B

aonibi_t_1.jpg?w=680

aonibi_t_2.jpg?w=680

aonibi_t_3.jpg?w=680

Leuchtturm 1917, Kaweco Classic Sport, B

aonibi_l_1.jpg?w=680

aonibi_l_2.jpg?w=680

aonibi_l_4.jpg?w=680

Oxford, Hero 5028, stub 1,9

aonibi_ox1.jpg?w=680

aonibi_ox_1.jpg?w=680

Clairefontaine, FPR Guru, M

aonibi_claire_fpr.jpg?w=680

Clairefontaine, Sheaffer Balance, EF nib

aonibi_clairefontaine_f_.jpg?w=680

Kokuyo Campus, Kaweco Skyline BB

fpn_1473887078__aonibi_k_1.jpg

 

fpn_1473887092__aonibi_k_2.jpg

Wodoodporność

aonibi_h2o1.jpg?w=680

Porównanie

aonibi_clairefontaine_comp.jpg?w=680

 
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam test atramentu Kyo No Oto Aonibi o kolorze przypominającym blue-black i tak też go sklasyfikuję. Atrament jak to u Japończyków, doskonale sprawuje się w piórze, pisze z lekkim poślizgiem, bardzo szybko wysycha i ma fajnie skomponowany kolor. Wady jakie zauważyłem to delikatne, punktowe przebijanie (poza Rhodią) i średnia odporność na wodę. Poza tym jak dla mnie jest super!

Kyo-No-Oto-Aonibi-nazwa

Producent: Kyo No Oto

Seria, kolor: Aonibi

Pióro: Waterman Hemisphere „F”

Papier: Image Volume (gramatura 80 g / m2)

 

 

Parametry techniczne:

Przepływ: bardzo dobry

Lepkość: dobra

Przebijanie: możliwe punktowe

Cieniowanie: zauważalne

Strzępienie: niezauważalne

Nasycenie: bardzo dobre

Kleks rozmazany stalówką

Kyo-No-Oto-Aonibi-kleks

Maźnięcie wacikiem

Kyo-No-Oto-Aonibi-wacik

Kreski

Kyo-No-Oto-Aonibi-kreski

Odporność na wodę [klasa B]

Kyo-No-Oto-Aonibi-woda

Czas wysychania

Kyo-No-Oto-Aonibi-wysychanie

Kleks na chusteczce higienicznej

Kyo-No-Oto-Aonibi-chromatografia1

Chromatografia

Kyo-No-Oto-Aonibi-chromatografia2

Próbka tekstu na papierze ksero

Kyo-No-Oto-Aonibi-txt

Próbka pisma w zeszycie Oxford A5 (gramatura 90 g / m2)

Kyo-No-Oto-Aonibi-Oxford

Próbka pisma w zeszycie Rhodia No 16 (gramatura 90 g / m2)

Kyo-No-Oto-Aonibi-Rhodia

Próbka pisma na karcie  Clairefontaine (gramatura 120 g / m2)

Kyo-No-Oto-Aonibi-Clairefontaine

Paleta odcieni (pobranych z 7 punktów kleksa)

Kyo-No-Oto-Aonibi-paleta-barw

Test grupowy
 
kyo-no-oto-aonibi-test-grupowy.jpg
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R9EhKGk.jpg

CZOcREr.jpg

Kolejny tydzień. Piąty atrament. Nie jestem w stanie napisać więcej, bo z tą linią atramentów nigdy wcześniej się nie zapoznałem.

 A53KOjJ.jpg

ba59Vt8.jpg

GAX7ucI.jpg

busfWgi.jpg

Dg53mEY.jpg

P0Q2fsy.jpg

PRZEPŁYW – bardzo dobry,

NASYCENIE  dobre,

STRZĘPIENIE – coś może się pojawić,

PRZEBIJANIE – punktowe,

CZAS WYSYCHANIA – szybkie, na ksero 3s (być może nawet 2s),

CiVAIN0.jpg

PRZEŚWITYWANIE – widoczne przy cienkich papierach; normalne,

WODOODPORNOŚĆ – coś zostaje; Klasa C-B (według testów Akszugora; A – największa; C – najmniejsza),

JkiXLqT.jpg

ZAPACH – brak (!),

WYMAZYWALNOŚĆ – lekkie rozmycie,

sdq2bpw.jpg

zgVib0Z.jpg

nB215zk.jpg

n9SDRdN.jpg

U3lY2xa.jpg

SuVF442.jpg

jzn3eDz.jpg

PODSUMOWANIE:

Wspaniały atrament w nieprzyjemnej cenie. Szkoda.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7jf0XfO.jpg

01iZwNu.jpg

Teoretycznie blue-black, ale w praktyce kolor różni się od testowanych wcześniej przeze mnie niebieskoczarnych atramentów. Ma w sobie taką szarawą nutkę i to czyni go wyjątkowym. 

Ho3UwAA.jpg

PRZEPŁYW: dobry/bardzo dobry. Nie ma żadnych problemów z zasychaniem, a stalówka jest cały czas dobrze nawilżona. 

NASYCENIE: dla mnie wystarczające, kolor ma swój charakter

CIENIOWANIE: obecne

STRZĘPIENIE: nie zaobserwowałam

PRZEŚWITYWANIE: obecne na średnich papierach

PRZEBIJANIE: obecne na papierze ksero

WODOODPORNOŚĆ: brak, atrament rozmazuje się od zakreślacza

CZAS WYSYCHANIA: bardzo krótki, <5 sek. na papierze ksero

PORÓWNANIE Z INNYMI ATRAMENTAMI

s69kwN5g.jpg

Dla mnie atrament ten jest jak najbardziej udany. Jeśli ktoś używa głównie niebieskich, to ten zalicza się do tych ciekawszych kolorów, które odbiegają od szkolnego niebieskiego. Zdecydowanie polecam. Tylko niestety firma się ceni... 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bgQDnIp.jpg

5mta6kw.jpg

Niby blue-black, ale jednak bardziej blue-grey. Gdy nim pisałam, przypomniałam sobie, że istnieje taki kolor jak slate, ale Aonibi jest chyba jednak zbyt niebieski by go tak nazwać. 

GQq4A9l.jpg

A3ga2bU.jpg

Oxford 80g/m2

Przepływ - bardzo dobry. Atrament płynie aż miło. Jest bardziej wodnisty w konsystencji, przypomina atramenty J. Herbin. Nie przysycha, startuje od razu nawet o kilku dniach leżenia. 

Nasycenie - dobre. Jak na blue-black to trochę słabe, ale jak na niebiesko-szary atrament jest w sam raz. 

CMuoJN2.jpg

d87UbyQ.jpg

m22W0Le.jpg

N9XKfao.jpg

Przebijanie - większe niż przeciętne. Przebija na Moleskinie, wiadomo. Przebija także punktowo na papierze ksero (Pollux 80g/m2), trochę bardziej niż inne atramenty. Na Leuchtturmie jak się przyjrzy też widać ze 3 malutkie kropeczki - nie mówię, że to od razu przebijanie, ale na tym papierze nie powinno być widać nic. 

xPYFyBD.jpg

Papier ksero

Strzępienie - troszeczkę większe niż przeciętne, ale nadal nie przeszkadza. 

YPd7Qjn.jpg

Tomoe River

Cieniowanie - średnie

Czas schnięcia - bardzo dobry, ok. 15s na Rhodii (średnio 20-25s)

m7zQV8i.jpg

Wodoodporność - Po 5 minutach pod wodą widać ślad po atramencie, ale tekst nie jest zbyt czytelny.

Porównanie: 

54RWnvf.jpg

fXni7sV.jpg9jldalV.jpgRMSyGf5.jpg

 

Podsumowując, jest to bardzo dobry atrament. Ma ciekawszy kolor niż można się było spodziewać, pisze się nim bardzo przyjemnie. Może przebija i strzępi trochę bardziej, ale na co dzień tego nie odczułam. Do tego bardzo szybko wysycha. Jak będziecie kiedyś mieli okazję kupić, to polecam! 

Dziękuję za próbkę! 

Plusy:

  • ciekawy kolor
  • bardzo dobry przepływ 
  • szybkoschnący 

Minusy:

  • średnie zachowanie na słabym papierze
  • brak wodoodporności 
  • cena i dostępność 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @visvamitra tym razem odbyłem podróż do Japonii, do samego Kyoto. Podróż duchową oczywiście, za sprawą atramentu Kyo No Oto Aonibi. Atrament w próbce wydawał się morskim granatem, zalany został do demonstratora WingS 698 ze stalowa dosyć cienką stalówką F.

 

a099e0bf86309585.jpg

 

Po pierwsze kolor: wyglada jak Aquamarine Edelstein (dla mnie wzorzec ciemnego grynszpanowego, wypisuję już drugą jego butelkę), ale ma więcej czerni; w światłać dosyć jasny z nuta zieleni, w cieniach morski do prawie czarnego;

 

a9a20a75d50e1319.jpg

 

Po drugie właściwości: nasycenie w cienkich stalówkach słabe do średniego, tylko w cieniach jest kryjacy; wyraźnie cieniuje; nie strzępi; jeżeli przebija to tylko punktowo; czas schnięcia jest na bardzo dobrym poziomie od 5s do 10s; nie smuży, nie rozmazuje się po wyschnięciu; ma dobry przepływ;

Po trzecie emocje: szczerze... żadnych u mnie nie wywołał, jest poprawny we właściwościach, kolorystycznie też, ale brakuje mu jakiejś głębi koloru, może za dużo tej szarości w kolorze, teraz późną jesienią; ale sama firma zaciekawiła mnie i zaczynam się zastanawiać nad innymi ich kolorami, np. imayouiro ;

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym atramentem @visvamitra trafił mi prosto w serce. Jestem akurat w fazie niebieskich atramentów, ale nie typowo szkolnych. Tych szczerze nienawidzę, i - gdy me dziecię zacznie już pisać piórem - nigdy mu nie zaleję pióra takim atramentem. Kyo no oto to linia atramentów kompletnie mi nieznana, więc zalałem próbkę do pióra i byłem bardzo ciekaw, co ten atrament ma do zaoferowania. A ma całkiem sporo. Kiepsko idzie mi opisywanie kolorów atramentów, ale ten kolor ma właśnie w sobie to "coś", co przykuwa mój wzrok i zwyczajnie lubię popatrzeć na napisany tym atramentem tekst. Nie przebija, nie strzępi na papierze, którego używam do testów. Schnie bardzo szybko, więc i osoby leworęczne mogą nim pisać bez obaw o rozmazanie napisanego tekstu. Ach, leworęczne..ja jestem praworęczny i też zdarza mi się rozmazać ledwo napisany tekst, co mnie strasznie denerwuje. Świetny atrament, z mniej świetną ceną, jeszcze mniej świetną dostępnością..ale w końcu jest z Japonii, więc czego można było się spodziewać ;) Dzięki za próbkę.

leog9Svl.jpg

7opmv9Yl.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...