Skocz do zawartości

Waterman Allure


ArcyTeo

Polecane posty

Witam

Od razu na wstępie napiszę, że jestem zielony w temacie piór wiecznych, zainteresowałem się kaligrafią stosunkowo niedawno (lipiec 2018), a więc proszę o wyrozumiałość.

Moje pierwsze pytanie odnośnie pióra wiecznego brzmi: Czy Waterman Allure, czarne matowe CT (taka jest nazwa w sklepie Watermana) ma sens? Czy może ktoś korzystał z niego, może mi o nim coś opowiedzieć?

Moje drugie pytanie brzmi: Może ktoś zna godne polecenia pióro do 100 zł? Najlepiej czarno-srebrne, z taką stalówką, która nie byłaby miękka (o ile dobrze rozumiem ten termin - pisząca niezależną od nacisku linią) i jednocześnie żeby była cienka (mniej więcej tak cienka jak Rotring ArtPen F - może nawet troszeczkę cieńsza), takie pióro, które nie wylewało by z siebie jakichś strasznych ilości atramentu (żeby się nie rozmazywało to, co napisałem - wiem, to często wina atramentu, ale chodzi mi o to, aby pióro nie zostawiało po sobie na papierze śladu, który byłby tak mokry, że az wypukły), pióro najlepiej lekkie, takie, aby nie było w całości plastikowe (rączka, tzn. coś, za co się trzyma pióro - nie do końca pamiętam, jak to się nazywa - miałaby być plastikowa, jakby się dało, to pierścień metalowy), i w końcu, aby było owe pióro długie (z racji moich dużych rąk).

Pozdrawiam

Edit:

Zapomniałem dodać o tym, że pióro najlepiej matowe, nie jakieś lśniące i błyszczące (od metalowych rączek [?] pocą mi się ręce)

Pozdrawiam

Edytowano przez ArcyTeo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Dziękuję, nawet film już mam. Odnośnie twojej wypowiedzi, mam jeszcze jedno pytanie, które oczywiście zapomniałem umieścić w poście zanim odpowiedziałeś, mianowicie, czy to pióro nie drapie? Jak płynnie się nim pisze? Zapewne i tak pewnie się tego dowiem na filmiku, ale chcę zapytać osoby, która może to pióro używała (a używałeś go w ogóle? 🤔).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach