Skocz do zawartości

Naprawa Sonnet Original CT


Offka

Polecane posty

Witam Państwa, 

mam problem z moim piórem, które bardzo lubię za wyważenie. Niestety nie lubię za ciekniecie wokół pierścienia nad stalówką, ten, który kończy sekcję (proszę wybaczyć, jeśli wypowiadam się nieprecyzyjnie - jestem kompletnym laikiem). Niestety te wyciekające drobinki atramentu brudzą palce. 

Pióro już ma sporo lat, więc nie mogę go wymienić na gwarancji. Czy jest jakiś sposób na naprawę takiego feleru? Jeśli jest, to jak to zrobić. Nie wiem niestety, w jaki sposób można choćby skręcić i rozkręcić sekcję tego pióra, by sprawdzić, co szwankuje.

Może ktoś doświadczony poinstruować laika płci żeńskiej i nogę techniczną, co z tym fantem zrobić? 

pozdrawiam

M.   

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Posiadam dwa Sonnety i w żadnym nie ma takiego problemu, jednak spróbuję coś doradzić bo znam dobrze to pióro. Tylko mam pytanie czy wyciek jest po zewnętrznej stronie pierścienia, na samym końcu otworu sekcji (#2 na zdjęciu) czy po stronie gdzie pierścień łączy się z obudową sekcji (#1 na zdjęciu)?

J4ijTd7.jpg

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Offka Cześć, akurat w Sonetach tak nie raz jest. U nas w firmie kilka osób ma Sonety i się pocą w tym miejscu. Jasne, że spod pierścienia, a nie znad pierścienia, bo i jakim cudem :) A powód jest bardzo prosty. Atrament się przeciska tamtędy, bo jest go za dużo. A jest go za dużo, bo nie wdając się w bełkot techniczny ociupinkę rozszczelniło się połączenie między konwerterem / nabojem {nie wiem co tam masz, ale sądzę, że to pierwsze cuś}. Zrób taki prosty test, że odkręć sekcję (to całe ze stalówą) wyjmij konwerter / nabój i umyj w kranówie. Wysusz chusteczką i załóż fabrycznie nowy nabój. Powinno być po kłopocie. Et voilà, c'est tout!

A tu masz poglądowy filmik, co prawda nie do końca o tym, ale pokazuje Sonetka: 

https://youtu.be/H0eoDyazWAE