Jump to content
Pilot Inspektor

Pilot 78g

Jaki kolor pilota jest najładniejszy?  

60 members have voted

  1. 1. Jaki kolor pilota jest najładniejszy?



Recommended Posts

Z cyklu "pióra które i tak pewnie wszyscy znają": Pilot 78g.

Solidne, lekkie, japońskie, w przystępnej cenie.

20120515213536.jpg

Przepraszam za takie oświetlenie. Dla jasności, kolory to czarny, zielony, i bordo.

Jednego (z podstawowych kolorów) brakuje ale pracuję nad tym ;)

20120515213746.jpg

20120515214010.jpg

Tak klasyczne, że aż wydawały mi się nudne (w czasie kiedy miałem tylko czarnego)

20120515213940.jpg

Stalówka B to italic. Kiedyś była produkowana również BB (też ścięta). Dziś nie jest już tak szeroko dostępna.

20120515213857.jpg

20120515214604.jpg

W porównaniu z Al-star nie można pilota nazwać dużym piórem.

20120515214222.jpg

Pilota 78g ze stalówką B udało mi się (póki co) zmusić do współpracy tylko z niebieskim parkerem. Uparcie odrzuca wszystkie Pelikany...

Myślałem że popracowanie nad spływakiem pomaga, ale to jednak kwestia atramentu.

20120421120449.jpg

Tak piszą pozostałe grubości (M może po rozpisaniu jest jednak ciut grubsze, ale generalnie i tak "trzyma grubość").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki.

Obiecuję (i traktuję to jako zobowiązanie publiczne ;)) ze jak będę mieć już wszystkie kolory to uzupełnię galerię zdjęciami w świetle dziennym (mam nadzieję żę będzie lepiej widać kolory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co jest najsmutniejsze? Że jeszcze nie mam tego pióra :(

jakbys kupował gdzies w sieci, zakładam niedrogo :) to mogę się zrzucić na koszty przesyłki/ może dostaniemy rabat - ja wziąlbym 3: czerwony, niebieski, zielony o stalówkach F lub FF - potrzebuję do notatek/uwag/korekt na tekście drukowanym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że w przypadku Pilota 78G stosunek cena/jakość jest nie do pokonania. :)

Za stosunkowo niewielke pieniądze dostajemy świetny produkt.


Pozdrawiam,

Thay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że w przypadku Pilota 78G stosunek cena/jakość jest nie do pokonania. :)

Za stosunkowo niewielke pieniądze dostajemy świetny produkt.

Nie wiem czy można dyskutować z Adminem (zawsze to jest balansowanie na krawędzi), ale za te same pieniądze Sheaffer VFM bije tego Pilota na głowę. Sorry jest pewna różnica - Pilot może być na konwerter, Sheaffer jest tylko na naboje.

Mam oba te piórka. Sheaffera używam na co dzień, Pilot jest zabalsamowany- nie wiem po co, bo go nie chcę sprzedać - mam głupią zasadę że praktycznie nie sprzedaję nic co kiedyś kupiłem. Idiotyzm całkowity - Moja żona cały czas mnie męczy żeby sprzedać mój ulubiony samochód Golfa IV i kupić SUW-a, ale to jej się nie uda, Ten typ tak ma. Wracając do tematu - Pilot faktycznie piszę cienko, ale przy tym tak drapie, że ludzie z czasów,gdzie Muzyka była jeszcze w szkole nie wyrobią.

Muszę kończyć - zaczyna się już mecz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vit, rzecz w tym, że już je zdobyłem :)

Trafiłem na niesamowitą okazję - na Allegro za 33 złocisze :)

Augustar - nie drapie tak znowu bardzo, mam wrażenie, że po bardzo krótkim czasie się do mnie dostosował i zaprzestał drapania, a grubość linii ma wprost genialną :)


Dawniej mówili mi "skwercio"

Share this post


Link to post
Share on other sites

vit, rzecz w tym, że już je zdobyłem :)

Trafiłem na niesamowitą okazję - na Allegro za 33 złocisze :)

Augustar - nie drapie tak znowu bardzo, mam wrażenie, że po bardzo krótkim czasie się do mnie dostosował i zaprzestał drapania, a grubość linii ma wprost genialną :)

Czyli trzeba się napić piwa, mimo że I połowa 0:0. pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomimo pierwszych achów i ochów dochodzi głos rozsądku. Pilot pisze jakoś topornie. Pisze strasznie sucho, podaje zbyt mało atramentu i kocha przerywać gdy piszę nim zbyt szybko. Strzasznie wybredy dla papieru. Nie wiem co robić, więc na razie odkładam go. Wiem, ze stalówka F, ale to nie zmienia tego, że podaje zbyt mało atramentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Może to kwestia atramentu. Chociaż faktycznie Pilot jest dość oszczędny. Ja jestem fanem Mki Pilota 78G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomimo pierwszych achów i ochów dochodzi głos rozsądku. Pilot pisze jakoś topornie. Pisze strasznie sucho, podaje zbyt mało atramentu i kocha przerywać gdy piszę nim zbyt szybko. Strzasznie wybredy dla papieru. Nie wiem co robić, więc na razie odkładam go. Wiem, ze stalówka F, ale to nie zmienia tego, że podaje zbyt mało atramentu.

ha! wreszcie ktoś oprócz mnie to zauważył, a juz myslałem że ze mną jest coś nie tak.

mam ten sam problem ze stalówką B. próbowałem poszerzenia kanalików w spływaku ale efekty są marne żeby nie powiedzieć że żadne. Jedyny sposób żeby zmusić pióro do posłuszeństwa to Parker Quink niebieski. a tym atramentem B pisze dobrze i daje mi wiele radości ;) Fką nie piszę wogóle właśnie z powodów które wymienił Grossus. do codziennego, "użytkowego" pisania tylko Mka. nie ma problemów z przepływem (choć nadal jest raczej suchą stalówką) i pisze zdecydowanie bardziej gładko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, może to kwestia dobrania dla niego odpowiedniego atramentu, ja na nim mam teraz zatankowanego Pelikana BB i bardzo ładnie się nim pisze, nie mam problemów ze skrobaniem, jedyne co mnie irytuje, to że pióro trochę zasycha (po odstawieniu z zakręconą skuwką na jakiś czas, powiedzmy kilka godzin, trzeba pióro mocniej przycisnąć, nie wymaga co prawda rozpisywania, ale pierwsza kreska zawsze powinna być mocno dociśnięta i szybka. W tym wypadku wiele piór również posiadające cienkie, ale mokre stalówki znacząco wyprzedza Pilota.

Jednak najważniejsze do czego musiałem się przyzwyczaić to naprawdę bardzo cienka kreska, u mnie jednak nie jest wcale taka sucha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój Pilot 78G też niestety skrobie po papierze niemiłosiernie. Stalówka w rozmiarze F jest ostra jak krawędź żyletki i mam wrażenie, że rozcina papier. Kreska baaardzo licha i cienka, suchutka jak pieprz. Kiedy piszę szybko, przerywa i nie nadąża. To pióro jest jakieś inne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogę odkupić (niedrogo) od kogoś, komu nie pasuje zbyt cienka stalówka - ef lub f

potem dam dzieciakowi do pisania - dla niego każde pióro to JEDNORAZÓWKA albo samo się zepsuło

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Z przerywaniem i drapaniem nie miałem kłopotu, ale cieniutka stalówka zdecydowanie preferowała lepszy papier. Po oxfordzie śmigała jak trzeba. Rzecz w tym, że dla mnie F japońskie to już przesada.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja F-ka pisze gładko, bardzo gładko, nic nie drapie, nic nie rozcina kartki, sunie po papierze pięknie. Jedynie nie podaje odpowiedniej ilości atramentu. Zatankowana jest Qinkiem niebieskim więc to nie wina atramentu. Nie zasycha, startuje od razu, ale lubi przerywać przy szybkim pisaniu i strasznie wybredna co do papieru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprubój zatankować atramentem WM, moim subiektywnym zdaniem ma lepszy przepływ i w mojej F-ce sprawdzał się dobrze - bez takich problemów, a co do drapania, to absolutnie nie drapie czy też nie rozcina kartki w dosłownym znaczeniu tego słowa, to tylko odczucie, które może wpływać na przyjemność z pisania. Swoją rolę bardzo cienkiego pisadełka jak najbardziej może pełnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakupiłem tego Pilota w wersji czrnej ze stalówką F :). Po południu jadę odebrać. Wrażeniami podzielę się najpóźniej za kilka dni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×