Skocz do zawartości

Pierwsze pióro dla totalnego laika - do 150 zł


Polecane posty

Hej Wam! Jestem totalnym laikiem w kwestii piór wiecznych. Przymierzam się właśnie do zakupu swojego pierwszego od dawna (mniej więcej od czasów podstawówki, czyli jakieś 10 lat) pióra wiecznego z prawdziwego zdarzenia. Po tygodniowym przeglądaniu Waszego forum, czytaniu blogów, etc. pomyślałam, że jednak najłatwiej będzie zapytać tutaj. Szukam raczej lekkiego pióra do codziennych, domowych notatek (jest ich dość sporo), o klasycznym, eleganckim wyglądzie. Najlepiej czarne ze złotymi zdobieniami. Stalówka raczej cienka, bo pismo mam dość szerokie i grube. Budżet: 150 zł. Podoba mi się Parker IM, ale spotkałam się z wieloma negatywnymi opiniami; Waterman Hemisphere, ale jest powyżej mojego budżetu, niestety. Celować w używane czy kupić nowe, tańsze, jak radzicie? Ma to być moje pierwsze pióro, otwierające niejako tę przygodę, więc nie szukam niczego aż tak niezwykłego. Biorę po uwagę fakt, że po jakimś czasie przesiądę się na lepszy model ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie wybrać jakieś modele, wypisać je tutaj i z tej listy ktoś coś może doradzić. Klasyczny, elegancki wygląd to jest sprawa tak indywidualna, że nikt tu ci nie doradzi, bo każdy ma inny gust estetyczny. I druga sprawa czy w grę wchodzi zagranica, bo polska dystrybucja zawęża mocno wybór takiego pióra. Po dobre cienkie stalówki warto zajrzeć do Azji, Pilot oferuje dobre stalówki, ale u nas wybór bardzo ograniczony.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takim zawsze bezpiecznym i uniwersalnym wyborem na pierwszy raz/powrót jest Lamy Safari - tyle tylko, że to taka nowoczesna klasyka ;)

No i do dużego notowania jak zawsze polecam TWSBI Eco, ale u nas cena będzie trochę przekraczać budżet i trzeba polubić się z tym wzornictwem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach