Skocz do zawartości

Rittel

Użytkownicy
  • Ilość treści

    2029
  • Rejestracja

  • Ostatnio

1 obserwujący

O Rittel

  • Ranga
    BB

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Skąd jesteś?
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

1295 wyświetleń profilu
  1. Używam w nim najtańszego chińskiego tłoczka z Aliexpress, siedzi ciasno ale od kilku lat nie sprawia problemów.
  2. Nie wiem jak jest przy Pilocie MR, ale Pilot Plumix nie chciał współpracować z tłoczkiem Pelikana - niby standard international, ale jednak wymiary były zbyt rozjechane, trzpień w Pilocie był zbyt szeroki dla otworu w tłoczku Pelikana i po pewnym czasie ten drugi zwyczajnie pękł. Co objawiło się właśnie wyciekaniem atramentu przez stalówkę.
  3. Montblanc 24, złożony z dwóch egzemplarzy. Stalówka OM albo OB.
  4. Tu nie jest tak prosto jak się wydaje. Przez moje ręce przewinęło się trochę piór, a przez lata jako daily-drivera używałem głupiego Lamy AL-star, którego kupiłem na samym początku "piórozy". Dopiero od niedawna o palmę pierwszeństwa konkuruje z nim Montblanc Classique (145, Chopin - jak zwał tak zwał) - którego swoją drogą uważam za najnudniejsze pióro na świecie. Z kolei najprzyjemniej piszące pióro w mojej kolekcji kupiłem trochę przypadkiem, niezbyt drogo, i nie wiedząc czego się spodziewać (ale zainspirowała mnie to jego kupienia rozmowa z jednym z administratorów tego forum ). Tu sam dobry wybór nie pomoże - liczy się też zwykłe szczęście.
  5. Czemu? Ja robię dokładnie na odwrót i wlewam Eisen-Gallusy tylko do piór ze złotymi stalówkami
  6. Jak chcesz Pilotowe EF to poszukaj na ebayu/aliexpress Penmanshipa. EF w plumiksie to bardzo wąski stub, dziwaczna stalówka. Jeśli koniecznie chcesz tłoczek możesz kupić tego Penmanshipa i WingSunga 698 i przełóż stalówki. Zmieścisz się poniżej ceny jaką ktokolwiek zaproponowałby Ci za używanego Pelikana z EF i do tego masz cieńszą stalówkę niż europejskie EF. Albo po prostu poszukaj Wing Sunga 698 z EF - moja F jest bardzo dobra, ale EF nie próbowałem, może być grubsza niż Pilota.
  7. Dawno temu kusiło mnie żeby wysłać mu Zenitha Omegę jako pióro "z Polski". To Twoje to zdecydowanie lepszy reprezentant Zaciekawił mnie ten samochód DIY ^^.
  8. Z wszystkimi Radenami późniejszymi niż M800 Kyokko i Gekko mam jeden problem. Używają standardowego zakończenia skuwki z logo pelikana. W tych z 2005 roku ten element również był przyozdobiony: (więcej zdjęć: https://pensinasia.com/new/product/pelikan/pelikan_limited_edition_m800_kyokko_sunlight_and_gekko_moonlight_fountain_pens_2583.html) Z tego co widzę na zdjęciach w Internecie obecny M1000 też ma zwykłe logo Pelikana. Może to mało istotny detal, ale uważam że na tej półce takie detale stają się szalenie istotne.
  9. Napełniasz do pełna (tak żeby w zbiorniku na atrament nie było powietrza) i nie masz czym się przejmować. Albo przewozisz puste i napełniasz po wylądowaniu.
  10. Hej hej 🙂 Jak się miewają Twoje czarno-czarne zbiory? i czarno-czarny plecak?
  11. Oczywiście że wpływa. Staje się elastyczna :V Gdzieś czytałem (może u Richarda Bindera?) że tak naprawdę kluczowe jest ukształtowanie stalówki, a nie sam materiał, więc myślę że te stalówki są zupełnie w porządku. Są też trochę bez sensu, bo stalówka z taką przeróbką kosztuje więcej niż porządny fleks z epoki.
  12. @Stalówkowy Potworek Swojego kupiłem za niespełna 300. Stan oczywiście nie idealny, ale traktuję pióra jako przedmioty użytkowe a nie kolekcjonerskie więc unikam idealnych, bo tych idealnych jest potem głupio (z)używać.
  13. Jak na 140 to raczej z tych wysoko-wysokich ^^, Nawet w tej chwili na polskim portalu aukcyjnym na A jest wystawiony Pelikan 140 w niezłym stanie i sporo taniej.
  14. Kalixt jest dystrybutorem Aurory na Polskę
×
×
  • Utwórz nowe...