Mam zarówno Jinhao 992 jak i Lingmao.
Lingmao też pęka na końcu korpusu (mam wersję przeźroczystą) ale jakość wykonania jednego i drugiego pióra jest nieporównywalna (na korzyść Lingmao). Widać to szczególnie jeśli po stalówce i spływaku. sposób mocowanie stalówki/spływaka jest zupełnie inny. Do Lingmao możesz przełożyć stalówkę pilota (np z modelu plumix/pluminix).
Ja akurat mam chyba 2-3 szt. charcoal, bo kolor, faktura bardzo mi odpowiadają, a pióro ma tę wadę że po kilku miesięcznym użytkowaniu mat się "poleruje"
Więc może i się skusze na All Black. Zobaczymy.
Mam gdzieś w pudełkach z chińszczyzną dwie sztuki starej wersji tego pióra. Jedno jeszcze pod "szyldem" Lucky (chyba 215) ze złoconą skuwką. Zrobię dzisiaj jakieś poglądowe zdjęcia jak nie zapomnę.
Natomiast to co mnie zainteresowało to zmiana gumy na tłok. wydaje się to dobrym posunięciem, zarówno z uwagi na trwałość jak i efektywność napełniania. Ciekawe jak to wygląda w praktyce.
wing sung 601 w nowej wersji plunger vacumatic:
Na obrazku porównanie wersji z gumowym zbiorniczkiem i z tłokiem. Pierwszy raz widzę takie rozwiązanie. Czyżby chińscy producenci których zwykle kojarzymy z kopiowaniem rozwiązań byli w stanie wymyślić coś nowego? Czy takie rozwiązanie było już stosowane w innych piórach? Jestem ciekawy jak z jego trwałością. na pierwszy rzut oka wydaje się lepsze od klasycznego vacumatica...
https://www.ebay.com/itm/wing-sung-601-Silver-Cap-Vacumatic-fountain-pen-fine-nib/263417301770?hash=item3d54e50b0a:m:m-8oKFq-8iTtZexPRFgnpng
Racja. Może wtedy faktycznie jakiś szafirowy niebieski, albo turkus.
Jeśli jest taka opcja, to nadal proponuję KWZI jako producenta. żeby wspierać lokalne produkty.
Chińczycy już od jakiegoś czasu potrafią wyprodukować pióro tłoczkowe w niskiej cenie i dobrej jakości (np wing sung 698)
Ale tego się nie spodziewałem.
https://www.ebay.com/itm/Hero-H718-Luxury-Fountain-Pen-10K-Solid-Gold-Medium-Fine-Nib-Silver-Grey/292396115622?hash=item44142aa6a6:m:m61iLjUUeQNiCKQO5OsOTfQ
Inspiracja MB dość oczywista.
Pewnie teraz pracują nad kopią pilota 823 albo caplessa