Skocz do zawartości

Jaki atrament do mojego pióra :)


DorianBajorek

Polecane posty

Witam,posiadam pióro Parker IM GT.Jakie tanie naboje do niego używać ponieważ pisze bardzo dużo i długi nabój od parkera wystarcza mi na 5 dni.Zwykłe naboje ze sklepu nie pasują ani z jednej ani z drugiej strony,boje sie też za mocno włożę i cos popsuję.Myślę nad zakupem tłoczka  Parker ale teraz mam pytanie,czy każdy atrament będzie dobry czy też nie.Jak nie to dajcie jakieś tanie. :) 

ps.Jestem bardzo początkujący :3

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy. Parker niestety ma własne "złącze" do nabojów i konwerterów, więc można kożystać tylko z nabojów Parkera czy długich czy krótkich (podobno jeszcze od Aurory mogą pasować, ale są droższe od Parkerowskich, więc sobie odpuśćmy). Zakup konwertera (tłoczka) zdecydowanie obniży koszta związane z pisaniem piórem, jednakże tłoczki mają mniejszą pojemność od nabojów, więc musisz pamiętać, żeby codziennie czy co 2 dni zajrzeć ile jeszcze atramentu pozostało w rezerwuarze i w razie potrzeby "dociągnąć" atrament z kałamarza.
Co do atramentu, to masz masę firm proukujących dobre atramenty, w różnych kolorach (nie napisałeś o kolorze preferowanym...), oraz też co dla kogo znaczy tani...
Z polecanych atramentów od najtańszych to:
Pelikan 4001 koszt ok 12zł za 30ml

Roher & Klingner (ale uważaj, bo ta firma też oferuje tusz, który nie jest przeznaczony do piór wiecznych, przed zakupem upewnij się) koszt ok 20zł za 50ml

Parker Quink ok 23zł za 57ml