Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pelikan M205 - klasyk

Pelikan

  • Aby odpowiedzieć, musisz się zalogować.
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 mery

mery

    F

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 321 postów
  • Skąd jesteś?Warszawa

Napisano 06 lipiec 2016 - 14:29

Aurora - Alfa Romeo? ;)



#22 Nikaa

Nikaa

    M

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 654 postów
  • Skąd jesteś?w-wa

Napisano 06 lipiec 2016 - 19:37

a Fiatem? :)



#23 montero

montero

    XF

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 83 postów
  • Skąd jesteś?Cieszyn - Kraków

Napisano 06 lipiec 2016 - 20:45

Heh - a kto bedzie Citroenem? Alfa Romeo to Visconti, Waterman to Peugeot, Sheaffer to dla mnie Chrysler, Omas - Ferrari, Citroen - albo St Dupont albo Caran d'Ache.

 

Waterman jako Peugeot - pasuje.

Sheaffer jako Chrysler - może być. (Cross jest bardziej biznesowo - miejsko - elegancki) - Jeepa byś wśród Crossów nie odnalazł.

Omas jako Ferrari - zgadza się. 

 

Ale Panie Kochany, Citroen jako St Dupont? Jeżdżę Citroenem Berlingo, wiem co mówię - St Dupont to nie jest :D:D:D



#24 Kalixt

Kalixt

    B

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1731 postów
  • Skąd jesteś?Warszawa

Napisano 06 lipiec 2016 - 20:54

Omas - Ferrari

 

Nie chciałbym być złośliwy, ale jeśli Ferrari to najwspanialszy samochód sportowy świata, to czemu Omas zbankrutował - nie było chętnych na coś tak doskonałego? ;)


"Mężczyzna, który zabił niedźwiedzia, w nagrodę może nie mieszkać ze swoją żoną przez cały tydzień."
.Przysłowia lapońskie


#25 visvamitra

visvamitra

    BB

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5617 postów
  • Skąd jesteś?Z lasu

Napisano 06 lipiec 2016 - 21:41

Z aut jest wyższa stopa zwrotu :P

 

Citroen to będzie chyba jednak Faber-Castell - Creative Twechnologie i tu i tu. Myslałem też o Conidzie, ale jakoś sam nie wiem.

 

Fiatem będzie niemieckie on-line. Chcoiaż z drugiej strony Fiaty nie są złe. 


You can't stop the waves but you can learn how to surf.


#26 montero

montero

    XF

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 83 postów
  • Skąd jesteś?Cieszyn - Kraków

Napisano 06 lipiec 2016 - 22:16

Click / Wality i inne indyjskie przyjemniaczki - chyba TATA Motors :D



#27 vela44

vela44

    F

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 339 postów
  • Skąd jesteś?Jabłonowo Pom.

Napisano 06 lipiec 2016 - 22:22

Nie powiedziałabym, że Parker to Ford, jeżdżę Fordem i się nie zawiodłam, wiele rzeczy z moich Fordów potrafiło odpaść, a one nadal mi tyłek wiozły, z kolei Parkery trafiają się niepiszące. Ford to już bardziej Sheaffer. Obecnie mam Focusa i Gift Collection 100, pasują do siebie, z wyglądu znośne do fajne, swoje role wypełniają, dostępne cenowo.



#28 Nikaa

Nikaa

    M

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 654 postów
  • Skąd jesteś?w-wa

Napisano 06 lipiec 2016 - 22:49

Też się przychylę do dobrej opinii o Fordach. Miałam wiekowego mondeo, bez rdzy! Wspaniały egzemplarz :)

A teraz jestem zadowolona posiadaczką Fiata, narzekać nie mogę. Tylko żadne pióro jednak mi się z Fiatem nie kojarzy... a może TWSBI? ;)



#29 satur

satur

    F

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 168 postów

Napisano 07 lipiec 2016 - 15:48

Też się przychylę do dobrej opinii o Fordach. Miałam wiekowego mondeo, bez rdzy! Wspaniały egzemplarz :)

A teraz jestem zadowolona posiadaczką Fiata, narzekać nie mogę. Tylko żadne pióro jednak mi się z Fiatem nie kojarzy... a może TWSBI? ;)

Chodziło mi o to, że w stanach Ford to bardzo powszechna marka, taka jaką był kiedyś Parker (teraz też jest ogólnie rozpoznawalny, ale z jakością już trochę gorzej).



#30 Aventador13

Aventador13

    B

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1070 postów

Napisano 07 lipiec 2016 - 21:06

Mam pytanie odnośnie piór Pelikana. Czym się różni wersja M200/205 od M215?



#31 visvamitra

visvamitra

    BB

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5617 postów
  • Skąd jesteś?Z lasu

Napisano 07 lipiec 2016 - 21:28

Chyba tylko obecnością dodatkowych pierścieni na M215. No a M200 ma złocenia.


You can't stop the waves but you can learn how to surf.


#32 Aventador13

Aventador13

    B

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1070 postów

Napisano 07 lipiec 2016 - 21:54

Aha, rozumiem. Myślałem że jest trochę większy, dlatego zapytałem.



#33 akmac

akmac

    F

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 182 postów
  • Skąd jesteś?Warszawa

Napisano 08 lipiec 2016 - 01:36

Większy nie, cięższy (M215 ma w korpusie jakąś metalową koszulkę czy coś w tym stylu)



#34 kris

kris

    XF

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 81 postów

Napisano 08 lipiec 2016 - 13:20

Mam dwa M200.
Czarne kupiłem w 2008, stalówka pisze wspaniale, choć pozłota miejscami się starła. Pióro było naprawiane jeszcze podczas gwarancji, gdyż tłok w pewnym momencie zaczął ciężko pracować, pokrętło trzeba było obracać prawie na siłę. Po odebraniu pióra z serwisu stwierdziłem, że tłok wprawdzie chodzi lekko, lecz przy potrząsaniu piórem coś w środku grzechocze. Odesłałem je z powrotem i wymienili je na nowe.
Drugie - niebieski marmurek - kupione w 2013, miało drapiącą stalówkę. Odsyłałem je trzykrotnie do serwisu, za trzecim razem stalówka była bez wad.
W tej chwili w obu piórach tłoki dość ciężko pracują. Czasem napełniam je strzykawką, bo boję się, że, kręcąc tłokiem, coś urwę. Nie mniej są to moje ulubione pióra do codziennego użytku.
Mam wrażenie, że coś się dzieje z jakością tych piór. Chociaż to jedne z tańszych pelikanów, myślę, że dokonując zakupu za około 400zł nie powinniśmy mieć do czynienia z loterią - trafi się dobra albo tragiczna stalówka.
Tyle jeśli chodzi o moje doświadczenia z M200. Może kupię sobie jeszcze zielony marmurek do kompletu. Zobaczymy, jakie będzie. Tym razem zakupu dokonam na pewno w sklepie stacjonarnym i dobrze sprawdzę jakość stalówki.
Pozdrawiam i dziękuję za świetną recenzję tego, mimo wszystko, pięknego pióra. W jego wyglądzie absolutnie niczego bym nie zmienił. Uważam, że jego proporcje są idealne.

#35 montero

montero

    XF

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 83 postów
  • Skąd jesteś?Cieszyn - Kraków

Napisano 09 lipiec 2016 - 10:07

Też sporo słyszałem o spadku jakości i te problemy, o których pisze kris się powtarzają. Albo drapiące stalówki, albo coś z tłokiem. 

 

Ja miałem dwa egzemplarze - M150 dawno i M200 niedawno. W M150 przepływ był taki, że można byłoby go olejem silnikowym zalać, a nie byłoby problemu. Natomiast w M200 miałem zatankowany atrament Pelikana (czarny) i też miałem wrażenie, że ze stalówką coś jest nie tak. Sądziłem, że trzeba je po prostu solidnie rozpisać. I tak myślałem, dopóki nie zalałem go czarnym Parkerem - wtedy zaczął płynąć. 

 

W tych Pelikanach atrament ma bardzo duże znaczenie.



#36 Aventador13

Aventador13

    B

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1070 postów

Napisano 09 lipiec 2016 - 16:53

Jak czytam coś takiego to się zastanawiam czy kupić tego Pelikana czy coś innego... :hmm1:



#37 montero

montero

    XF

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 83 postów
  • Skąd jesteś?Cieszyn - Kraków

Napisano 09 lipiec 2016 - 17:57

Jak czytam coś takiego to się zastanawiam czy kupić tego Pelikana czy coś innego... :hmm1:

 

Oj, bez przesady. Kiedyś czytałem różne wpisy na forach samochodowych dotyczące mojego wiekowego Citroena. I co jeden post to się nie mogłem nadziwić, że mój mnie jeszcze nie zabił.

Gdyby tak zsumować te narzekania, to okazałoby się, że ten samochód został specjalnie zaprojektowany i zbudowany tak, aby uczynić z mojego życia tragikomedię z Mietkami mechanikami w rolach głównych. A jest dokładnie przeciwnie - służy mi znakomicie i nigdy mnie nie zawiódł.

 

Uważam, że Pelikany w co najmniej 90% to świetnie, niezawodne pióra na długie lata użytkowania. Zaryzykuję i powiem więcej - każdy pióromaniak powinien  mieć / spróbować.



#38 Aventador13

Aventador13

    B

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 1070 postów

Napisano 09 lipiec 2016 - 19:11

Póki co opinie tak mną zachwiały, że póki co odłoże go na drugi plan.





Wątki oznaczone tagami: Pelikan

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych