Skocz do zawartości

Akcesoria dla początkującego kaligrafa


RAMSHE

Polecane posty

Dzień dobry,

 

Czytam Wasze, a może już i nasze ;) forum od paru dni i nadal wybór akcesoriów jest dla mnie czarną magią.

 

Chciałabym nauczyć się kroju pisma Italika i związku z tym mam pytanie czy zestaw obsadek i stalówek, np. taki będzie dobry? http://www.artequipment.pl/p336,komplet-4-obsadki-8-stalowek-stylograf.html

 

Proszę doradzić mi jakie pióro mam kupić, na jakim papierze ćwiczyć i skąd wziąć ćwiczenia do kaligrafii?

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady :)

 

P.S. dzwoniłam do sklepu plastycznego w moim mieście i Pan ma tylko podstawowy komplet do kaligrafii za ok. 12 zł i czy to na początek jest dobre? Czy lepiej już zainwestować?

Edytowano przez RAMSHE
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie znam się na kaligrafii, ale chyba przyzwoite zestawy produkują Sheaffer, Manuscript, Lamy i Kaweco. Co do papieru można ćwiczyć na każdym, choć z drugiej strony osoby z zacięciem ćwiczą na specjalnych arkuszach. Ćwiczenia można znaleźć w internecie i wydrukować, można też pomyśleć o warsztatach u Ewy Landowskiej albo kupnie jej książki

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sklep: http://www.calligraphers.eu/pl/ sa wzorniki ( Wzorniki z warsztatów Kaligrafa) do różnych krojów pisma i tez kartki do ćwiczeń już poliniowane, aczkolwiek wystarczy Ci blok A4 w kratkę

obsadka, która nie bądź

stalówki ostro scięte, czyli nie elastyczne, czyli takie jak william mitchel round hand, albo brause szeroko scięte, albo jak mają w nazwie: "do italiki",

albo stalówki tape : https://www.tintadlaplastykow.pl/stalowki-kaligraficzne

albo patyk 

redisówki - nie.

ten zestaw, który pokazałaś ma stalówki elastyczne i pól elastyczne wiec nie polecam, bo żadna nie nadaje się do italiki

 

italika wcale latwa nie jest, więc powodzenia

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.