Skocz do zawartości

Pilot 78 G - japońska maszkara


visvamitra

Polecane posty

1 godzinę temu, Grossus napisał:

No i chyba zakończyli produkcję tego modelu. Na Jebaju ostatnie sztuki i to w cenach jakichś bajońskich. Takie fajne piórko...

Pilot 78G już dawno nie jest produkowany. Natomiast model 78G+ sprzedawał się głównie w Chinach, więc polecam szukać na Aliexpress 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dnia 26.01.2021 o 01:18, heyahero napisał:

Pilot 78G już dawno nie jest produkowany. Natomiast model 78G+ sprzedawał się głównie w Chinach, więc polecam szukać na Aliexpress 😉

Z tego co wiem (obiło się o oczy w różnych korespondencjach, Pilot sprzedał całalinie produkcji do Chin, gdzie to pióro jest dostepne jako Wing Sung 359 w róznych kolorach i z kilkoma wariantami stalówek (EF/F, białe żółte). Testalówki sa chyba przyjmeniejsze w pisaniu niz japoński oryginał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Robbi napisał:

pióro jest dostepne jako Wing Sung 359

 

poprawnie wing sung 659

tutaj film porownujacy oryginalne piloty z chinskimi piorami

angielski dosc kanciasty ale mowi niemiec, autor ciekawego bloga https://bleistift.blog/

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Robbi napisał:

Z tego co wiem (obiło się o oczy w różnych korespondencjach, Pilot sprzedał całalinie produkcji do Chin, gdzie to pióro jest dostepne jako Wing Sung 359 w róznych kolorach i z kilkoma wariantami stalówek (EF/F, białe żółte). Testalówki sa chyba przyjmeniejsze w pisaniu niz japoński oryginał.

Wątpię, by sprzedawał całą linię. Bardziej licencjonuje ten model Chińczykom.

Chińczycy już nie raz pokazali, że potrafią robić niezłe stalówki, jednak problem jest zawsze z powtarzalnością. Ale przynajmniej w moim przypadku - chińskie pióra piszą wyśmienicie zaraz po wyjęciu z pudełka. Nigdy nie musiałem szlifować stalówek made in china, by w ogóle zaczęły pisać przyzwoicie*. Co innego europejskie (nowe) lamy, kaweco i im podobne (mówię tu o podstawowych piórach, a nie o czymś z wysokiej półki) 😕

Co do stalówek pilota, siedzących m.in. w modelach: Petit, Varsity, Prera - używałem głównie F, pisze się nimi nad wyraz gładko, jak na tanie, stalowe stalówki. Fka z Prery jest wyraźnie cieńsza, a jeżeli chodzi o japońskie modele podstawowe, to najlepiej pisało mi się tanimi Meteorem 0.3 od Platinum (znów - pióro na rynek chiński), potem zwykłym Preppy 0.3; Prefounte ma niby tą samą stalówkę, ale IMHO w porównaniu z tymi dwoma daje większy "fitbak". Z sailorami nie miałem na razie przyjemności pisania.

 

*Nie liczę tutaj lekkiego tuningu, czyli dostosowania stalówki do mojego stylu pisania (kąt pisania, preferencje co do "mokrości" stalówki itp.).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.01.2021 o 13:05, heyahero napisał:

Wątpię, by sprzedawał całą linię. Bardziej licencjonuje ten model Chińczykom.

Chińczycy już nie raz pokazali, że potrafią robić niezłe stalówki, jednak problem jest zawsze z powtarzalnością. Ale przynajmniej w moim przypadku - chińskie pióra piszą wyśmienicie zaraz po wyjęciu z pudełka. Nigdy nie musiałem szlifować stalówek made in china, by w ogóle zaczęły pisać przyzwoicie*. Co innego europejskie (nowe) lamy, kaweco i im podobne (mówię tu o podstawowych piórach, a nie o czymś z wysokiej półki) 😕

Co do stalówek pilota, siedzących m.in. w modelach: Petit, Varsity, Prera - używałem głównie F, pisze się nimi nad wyraz gładko, jak na tanie, stalowe stalówki. Fka z Prery jest wyraźnie cieńsza, a jeżeli chodzi o japońskie modele podstawowe, to najlepiej pisało mi się tanimi Meteorem 0.3 od Platinum (znów - pióro na rynek chiński), potem zwykłym Preppy 0.3; Prefounte ma niby tą samą stalówkę, ale IMHO w porównaniu z tymi dwoma daje większy "fitbak". Z sailorami nie miałem na razie przyjemności pisania.

 

*Nie liczę tutaj lekkiego tuningu, czyli dostosowania stalówki do mojego stylu pisania (kąt pisania, preferencje co do "mokrości" stalówki itp.).

Wątpliwości są tutaj chyba odczuciem czy też domysłem, moje informacje zaczęły się od postu w FPN, gdzie któryś z obserwatorów dalekowschodnich rynków producentów piór informował, że Pilot przy zmianie linii modelowych sprzedał cała linię produkcji modelu 78 jednej z fabryk sprzedających pod m.in. marką Wing Sung. Co za tym przemawia, że model WS 659 jet całkowicie identyczny z 78, łącznie z zamiennością części Mam obydwa produkty i mogę to potwierdzić. Stalówki poza jakością złoceń są lepsze w wersji chińskiej. Plastik praktycznie taki sam. W modelu 698 (tłokowiec wzorowany na TWSBI 580) w wersji 14 kt stalówki są z chińskiej linii produkcyjnej i nawet wymiarami różnią się od tych produkowanych na linii "Pilota"  Cała ta linia jest sprzedawana na rynku miejscowym pod marką Lucky.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Robbi napisał:

Wątpliwości są tutaj chyba odczuciem czy też domysłem, moje informacje zaczęły się od postu w FPN, gdzie któryś z obserwatorów dalekowschodnich rynków producentów piór informował, że Pilot przy zmianie linii modelowych sprzedał cała linię produkcji modelu 78 jednej z fabryk sprzedających pod m.in. marką Wing Sung.

A masz jakieś źródło? Bo ogólnie, nie siląc się na jakieś złośliwości, również możemy przenieść ta dyskusję na FPN, tylko to nadal nie wpłynie na wiarygodność informacji w tej konwersacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...