Skocz do zawartości

Korkowa uszczelka. Zrób ją sobie sam! To nie takie trudne!


konis

Polecane posty

Pięknie jest odremontować stary silnik gaźnikowy, ale jak daleko mu do obecnych z wielopunktowym wtryskiem? Potęga technologii!!! Tak więc, jeśli chcesz naprawić lepiej i skuteczniej, to wyszukaj coś w tworzywach (dobry nawet ten korek piankowy), ale super jest guma techniczna np. dopasowany O-ring. Obecnie tak są uszczelniane konwertery.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Napisano (edytowany)

Postanowiłem reaktywowć temat, bo zdjęcia gdzieś przepadły w hostingu.

Na tapecie Osmia 52 Marble Red.

612d4cbdba22f553.jpg

Jest szczelna. zaciąga atrament, ale tłok chodzi bardzo ciężko, wydając przy tym dźwięk podobny do toczenia fajerki po blaszanym dachu.

Rozebrałem pióro i znalazłem przyczynę. Zamiast szlachetnego korka, założono jako uszczelkę dwa plebejskie gumowe oringi

c4e0dc71ff9cabc6.jpg

7b57063aa530831b.jpg

Po wybraniu korka i docięciu na odpowiednią grubość, wiercimy małym wiertłem otworek w miejscu, gdzie korek jest najbardziej jednolity.

7897ef88d404dcff.jpg

9321660de73c3639.jpg

Zwiniętym w ciasny rulonik papierem ściernym powiększamy otwór do potrzebnej średnicy.

c99e9e4e229480f5.jpg

Końcówka prowadnicy tłoka ma wejść w otwór ciasno, ale bez przesady. Nie może wywołać w korku naprężeń, które mogą rozerwać naszą uszczelkę, gdy już ją dopasujemy do wymaganej średnicy zewnętrznej

73302088a8091cab.jpg

0838175f94de8fc1.jpg

d959f83c6aa39d80.jpg

Dopasowany do końcówki prowadnicy tłoka plasterek korka zabezpieczamy przed zsunięciem się z niej za pomocą odpowiedniej, będącej częścią mechanizmu śrubki.

1828e6a9c9b0dea8.jpg

Nadmiar korka zgrubnie odcinamy ostrym nożykiem.

d20e9294d1898851.jpg

Pozostaje już tylko dopasować zewnętrzną średnicę uszczelki do wewnętrznej średnicy korpusu pióra.

Szlifowanie zgrubne na grubym papierze ściernym.

ba14b69bec8c41d1.jpg

Ostateczny szlif wykonujemy na drobnoziarnistym papierze ściernym.

c603fe7851868bcc.jpg

W trakcie slifowania, od czasu do czasu, przymierzamy naszą uszczelkę do otworu korpusu pióra.

Tu jeszcze uszczelka jest za gruba, więc szlifujemy dalej.

0e2cdf75296b8552.jpg

Teraz jest jak w sam raz.

afc2786ddeaff978.jpg

Jak już skończyliśmy etap szlifowania, myjemy dokladnie wodą wszystkie elementy, aby usunąć wszytkie paproszki powstałe podczas szlifowania.

Jak już wszystko mamy czyste i suche, smarujemy naszą uszczelkę i mechanizm tłoka smarem silikonowym w myśl asady " kto smaruje ten jedzie"

Mechanizm ma pracować lekko i bezgłośnie.

c648dcdd4d289510.jpg

Montujemy mechanizm wewnątrz korpusu pióra.

2e9b7527c197f4f0.jpg

Jak wszystko działa prawidłowo, mechanizm da się wkręcić do oporu samymi tylko palcami bez użycia narzędzi.

0231cb0dabbc44c2.jpg

Kontrolnie sprawdzamy działanie mechanizmu i jak wszystko jest OK montujemy spływak i stalówkę.

ca22b29f992a4029.jpg

Pozostało tylko zatankować pióro i pisać.

09d9a9e18b6f2fcb.jpg

acf84f0f8d672d87.jpg

zdrówka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez konis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...