Klerk Napisano Marzec 9, 2020 Zgłoś Share Napisano Marzec 9, 2020 Pięknie jest odremontować stary silnik gaźnikowy, ale jak daleko mu do obecnych z wielopunktowym wtryskiem? Potęga technologii!!! Tak więc, jeśli chcesz naprawić lepiej i skuteczniej, to wyszukaj coś w tworzywach (dobry nawet ten korek piankowy), ale super jest guma techniczna np. dopasowany O-ring. Obecnie tak są uszczelniane konwertery. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konis Napisano Maj 11, 2020 Autor Zgłoś Share Napisano Maj 11, 2020 (edytowany) Postanowiłem reaktywowć temat, bo zdjęcia gdzieś przepadły w hostingu. Na tapecie Osmia 52 Marble Red. Jest szczelna. zaciąga atrament, ale tłok chodzi bardzo ciężko, wydając przy tym dźwięk podobny do toczenia fajerki po blaszanym dachu. Rozebrałem pióro i znalazłem przyczynę. Zamiast szlachetnego korka, założono jako uszczelkę dwa plebejskie gumowe oringi Po wybraniu korka i docięciu na odpowiednią grubość, wiercimy małym wiertłem otworek w miejscu, gdzie korek jest najbardziej jednolity. Zwiniętym w ciasny rulonik papierem ściernym powiększamy otwór do potrzebnej średnicy. Końcówka prowadnicy tłoka ma wejść w otwór ciasno, ale bez przesady. Nie może wywołać w korku naprężeń, które mogą rozerwać naszą uszczelkę, gdy już ją dopasujemy do wymaganej średnicy zewnętrznej Dopasowany do końcówki prowadnicy tłoka plasterek korka zabezpieczamy przed zsunięciem się z niej za pomocą odpowiedniej, będącej częścią mechanizmu śrubki. Nadmiar korka zgrubnie odcinamy ostrym nożykiem. Pozostaje już tylko dopasować zewnętrzną średnicę uszczelki do wewnętrznej średnicy korpusu pióra. Szlifowanie zgrubne na grubym papierze ściernym. Ostateczny szlif wykonujemy na drobnoziarnistym papierze ściernym. W trakcie slifowania, od czasu do czasu, przymierzamy naszą uszczelkę do otworu korpusu pióra. Tu jeszcze uszczelka jest za gruba, więc szlifujemy dalej. Teraz jest jak w sam raz. Jak już skończyliśmy etap szlifowania, myjemy dokladnie wodą wszystkie elementy, aby usunąć wszytkie paproszki powstałe podczas szlifowania. Jak już wszystko mamy czyste i suche, smarujemy naszą uszczelkę i mechanizm tłoka smarem silikonowym w myśl asady " kto smaruje ten jedzie" Mechanizm ma pracować lekko i bezgłośnie. Montujemy mechanizm wewnątrz korpusu pióra. Jak wszystko działa prawidłowo, mechanizm da się wkręcić do oporu samymi tylko palcami bez użycia narzędzi. Kontrolnie sprawdzamy działanie mechanizmu i jak wszystko jest OK montujemy spływak i stalówkę. Pozostało tylko zatankować pióro i pisać. zdrówka Edytowano Maj 11, 2020 przez konis Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stalówkowy Potworek Napisano Maj 12, 2020 Zgłoś Share Napisano Maj 12, 2020 Piękne pióro i bardzo prosta, przyjemna metoda naprawy. Dzięki za reaktywację! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.